Karanténní opatření vlády se lázní netýkají. Pokud tedy patří do skupiny zdravotnických zařízení, která poskytují léčebné pobyty hrazené z veřejného zdravotního pojištění. Ovšem i zde se na malém místě setkává velké množství lidí, opatrnost je proto na místě.
Právě na lázně si pacienti stěžují. Jedna ze čtenářek nám například sdělila: „Jsem pacientkou léčebných lázní Jáchymov a zde se ohledně karantény žádná opatření neudělala. Jíme ve společných jídelnách a navíc se přijímají noví pacienti z celé České republiky.“ Protože její stížnost směřovala vůči soukromému zařízení Lázně Jáchymov, obrátili jsme se s dotazem přímo na jejich generálního ředitele, který působí zároveň jako ředitel Svazu léčebných lázní.
„Podobných panikou pokřivených sdělení slýchám v posledních dnech a hodinách spoustu. Myslím si, že nejen v našich lázních v Jáchymově a Luhačovicích jsou přijímána den za dne stále přesnější a důslednější opatření. Jediné, co nám komplikuje zásadně život, je nefunkčnost státu v zásobování zdravotnických zařízení ochrannými pomůckami, chybějící informace či nekompetentnost úřadů, které zaměňují pojmy, a tak musíme hodně improvizovat,“ napsal portálu OZdravotnictví.cz MUDr. Eduard Bláha.
Podle něj dodržování odstupu hraje roli v kontaktech s veřejností: „V režimu lázeňských domů, nyní už téměř výhradně obsazených hospitalizovanými léčenými a pravidelně vyšetřovanými osobami, které procházejí vstupním filtrem a například společně skupinově rehabilitují, je aplikace tohoto opatření tou nejméně podstatnou. Přesto je jeho dodržování pacientům opakovaně připomínáno a možná kvůli němu dojde i k dalším dílčím reorganizacím.“
„Mnohem důležitější jsou omezení všech nezdravotních služeb nebo wellness procedur a především režimový filtr při nástupech nových pacientů a úplné omezení vstupu neléčených osobám atd.,“ dodal ředitel Bláha.
24.3.2020zdroj: Ozdravotnictví.cz