Půjčka na ošetření zubů, příspěvek na mobilní telefon s velkými tlačítky zajímaly letos klienty, kteří zavolali do informačního centra Všeobecné zdravotní pojišťovny. Mezi kuriózními dotazy byl například i ten, zda lze donutit praktického lékaře, aby klientovi předepsal léky pro psa. ČTK to sdělil mluvčí VZP Oldřich Tichý. Nové call centrum podle něj vyřídilo letos přes 650.000 telefonických a na 130.000 e-mailových dotazů.
„Nejčastěji se lidé na lince 952 222 222 ptali na zdravotní péči, splatnost a výměnu průkazů pojištěnce a na příspěvky na prevenci,“ uvedl.
Pracovníci call centra se podle mluvčího snaží odpovídat i na neobvyklé dotazy věcně a v klidu, jako například na ten, zda poskytuje VZP příspěvek na nákup erotických pomůcek či na značkovou teplákovou soupravu jako oděv pro kojení, což neposkytuje.
Na dotaz, zda VZP půjčuje na ošetření zubů a na jaký úrok, odpověděli, že na zaplacení péče nehrazené z veřejného zdravotního pojištění pojišťovna nepůjčuje. Mobilní telefon nepatří mezi zdravotnické prostředky, a to ani model s velkými tlačítky. Pojišťovna na něj nemůže půjčit peníze, ani když klientka na mobil s malými tlačítky špatně vidí.
Donutit praktika k tomu, aby napsal léky pro psa, podle Tichého nelze, protože zvířata nemohou ze zákona být klienty VZP ani žádné ze šesti zaměstnaneckých zdravotních pojišťoven. Naopak dotaz, zda má člověk nárok na preventivní prohlídku u zubaře, když už nemá vlastní zuby, má zcela reálný základ. Na preventivní prohlídku k zubaři by totiž měl chodit i ten kdo už nemá ani jeden vlastní zub. Lékař prohlédne celou dutinu ústní, kde může objevit například přednádorové změny.
Operátoři vyjasňovali i nepochopení některých termínů. Například se klient ptal, co má dělat, když lékař chce, aby mu přinesl průkaz pojištěnce, který ale je nepřenosný. Nepřenosný v tomto případě neznamená, že by klient musel mít průkaz uložený doma a nesměl ho nikam přenášet. Znamená to, že platí jen pro konkrétní osobu, na jejíž jméno byl vystaven.
30.12.2015zdroj: ČTK